El carril bici de Palma, en perill

Hola,

ens han fet arribar aquesta convocatòria per demà:

Hi ha rumors fundats que demà dilluns a primera hora l’Ajuntament de Palma té previst desmantellar el carril bici de les Avingudes. No els ho hem de permetre, per això des de Massa Crítica animam a tothom que demà a primera hora usem aquest espai per la bicicleta. No tenen dret a llevar aquest espai que tant ens ha costat aconseguir!
Per favor, mirau de córrer la veu per email, facebook, twitter, tuenti i de qualsevol forma possible.
Us adjunt un cartell per si algú el vol imprimir i pnejar-ne pel seu barri o pel carril bici.

Pareix que demà dilluns,  l’Ajuntament de Palma comença les obres per eliminar el carril bici d’Avingudes. Es duran a terme al dematí, sense previ avís van a executar una altre promesa electoral com a Blanquerna sense comptar amb l’opinió dels ciutadans. Sense cap argument ni criteri de mobilitat es disposen a eliminar una obra realitzada fa només 2 anys i que diàriament utilitzen més de 1.000 persones i tot per disposar d’una carril més per vehicles privats a la principal arteria de Ciutat. El nou carril bici transcorrerà per carrers interiors eliminant gairebé un centenar d’aparcaments del centre.

La nostra ciutat està tornant enrere, llevant espais al vianant i a la bicicleta a favor dels cotxes, un model de ciutat contaminant lluny del que s’aplica a la resta d’Europa.

Font: BiciPalma

Advertisements

3 pensaments sobre “El carril bici de Palma, en perill

  1. Ciutat, 18 de Juliol de 2011

    A la roda de premsa que ha donat avui el tinent de batle de torn de l’Ajuntament de Ciutat, s’han deixat veure gairebé uns 15 mitjans de comunicació i els seus respectius corresponsals.
    Les preguntes que s’han fet a la breu explicació amb una cartografia del tram que existeix per avingudes avui de carril i bici, i del tram “desviació” que proposa l’actual consistori han versat sobre el número de metres actuals i els que es deixaran, les dades i les direccions concretes que es modificaran, el presupost i les fonts de finançament (“partides presupostàries”) que s’utilitzaran.
    Sense cap tipus de sentit ètic ni de responsabilitat, una vegada més la classe política ha contestat les pregutnes, representada per un funcionari i les tres banderes que ondejen als edificis institucioals (la de la UE, la d’Espanya i la del Govern Balear).
    Fent l’anàlisi de les seves respostes, li hem demanat:

    “Com podem entendre i posteriorment explicar a la gent del carrer que vostè i en tot cas el consistori, utilitzi un terme com és artèria, per fer referència a una avinguda per la qual transiten màquines que contaminen acústicament i ambientalment, i tenen repercusions socials de caire vital, econòmic, funcional, psicològic, biològic, energètic i ecològic?”

    La resposta, (després del toc d’atenció i demanada de documentació i acreditacions del funcionari de torn encarregat de la seguretat de l’edifici), no ha deixat d’esser un insult al poble mallorqui i en concret de ciutat, en el moment en que no només ha reiterat que com la questió de blanquerna no ha estat una decisió de caràcter ideològic, que no han pogut escoltar les sensibilitats dels veïns i veïnes i molt menys d’associacions/agrupacions com Massa Crítica, sino que ha tornat a utilitzar un terme de caràcter filològic com és “el canal de comunicació més important de la ciutat” per fer referència a les Avingudes; deixant entreveure així el caràcter cínic i poc professional a l’hora d’abordar les questions urbanes desde consistoris coptats per la constant expansió de l’automòbil de carburació i l’impediment i arraconament d’altres mitjans de transport útils, processos que s’han desplegat arreu del món durant el s.XX, que han conduit al que avui podem anomenar la crisi de l’automòbil. Així doncs es mostra el caràcter antiètic dels nous governants respecte dels interesos generals.

    Les paraules d’André Gorz, al respecte de l’assasinat, una vegada més, de les ciutats pels cotxes, es tornen més necessaries: “..més cotxes i més voloços per escapar per les autopistes a les afores. Es tracta d’un impecable argument circular: obtinguem més cotxes per poder escapar de la destrucció causada pels cotxes”.

    Així doncs, i fent referència a un article de Blai Dalmau, Sobre la crisi de l’automòbil i la seva superació, aparegut al Magazine, Detourné#3; tal volta sigui el moment de fer públic qui va matar al cotxe elèctric?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s